پیشرفت علم و تکنولوژی، دستاوردهای وسیعی را برای بشر به همراه داشته است که تولید کالاهای متنوع از آن جمله می‌باشد. نگهداری و حمل و نقل بسیاری از همـین کالاهـا دارای شـرایط و ضـوابط خـاص می‌باشـد که عـدم رعایت آن مخاطرات زیادی را در پی خواهد داشت. بلایای عظیمی که در سالهای اخیر بعلت عدم توجه به حمل مواد خطرناک متوجه انـسان و محـیط زیـست گردیـده نـشانگر ایـن واقعیـت اسـت کـه انـسان صـاحب علـم و تکنولوژی گاهی در مقابل عدم کنترل یافته ها و کشفیات خود چنان ناتوان است که شاهد فجیع ترین حـوادث در سالهای اخیر گشته است.

وجود هزاران نوع ماده شیمیایی و استفاده های مختلف از آن موجب گردیده که این مواد در کنار مزایا و خدماتی که برای انسان دارد سبب سلب آسایش و سلامتی او گردند.

مواد شیمیایی زمانی مفید واقع می‌شوند که کاملاً در کنترل انسان قرار گیرند اما آتش سوزیهای بـزرگ ، انفجارات ، آلودگی محیط زیست و… بیانگر این است که اگر کنترل ، شناخت و روش برخورد مناسـب نباشد وقوع حادثه حتمی است . لذا می‌طلبد که شرایط بسته بندی، حمل و نقـل، علائم شناسـایی مواد، تعرفـه ها و… به گونه ای تهیه ، تنظیم و رعایت گردد که مسائل جانبی آن به حداقل برسد.

در زیر می‌توانید مقاله کاملی در مورد حمل و نقل کالاهای خطرناک مشاهده و دانلود نمایید.
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.